Rumah Anak yatim darul Izzah

The total current monthly expenses amounts to RM10, 000.00.

Rumah Anak Yatim Darul 'Izzah urgently needs financial support to fund the purchase of a 44-seater bus to transport the orphans to their schools and weekend outings.

Home Top Ad

Dalam kesempatan waktu yang telah diberikan Allah kepada saya, saya telah meluangkan masa untuk menziarahi Asrama Darul Izzah yang terletak...

Dalam kesempatan waktu yang telah diberikan Allah kepada saya, saya telah meluangkan masa untuk menziarahi Asrama Darul Izzah yang terletak di area bangi. Ianya berdekatan dengan kawasan rumah, malangnya ketika lawatan yang dilakukan, anak2 yatim yang terdapat di asrama tersebut sedang berada di sekolah, ye lah, datang waktu pejabat sebab saya tengah cuti.

Jadi dengan niat menziarahi dan menyerahkan beras fidyah yang diamanahkan, maka ini adalah gambar2 yang sempat saya tangkap semasa berada di sana..



Asrama Darul Izzah !



Ruang legar di asrama.



Surau tempat mereka Beribadat.



Almari pakaian anak2 Darul izzah




Bilik bacaan anak2 Darul Izzah.



Bersama penjaga merangkap ustaz di Darul Izzah.



Salah satu dari kampit beras fidyah ini telah diserahkan kepada Asrama Darul Izzah ini.

-Hanif UM-
Sukarelawan Muslim Aid Asia

8 comentários:

s e n s e i said...

assalamualaikum, boleh saya tahu anak-anak di darul izzah berumur dalam lingkungan berapa tahun ya??

Izuan Izam said...

salam... umur dr 7 - 17.. currently x silap 9tahun yg paling muda.. 22 org semuanya

salam...blh bgtau cara ke sana...klu sy dr putrajaya...tq

misz niena said...

salam saya nak tahu.apakah rumah anak yatim darul izzah tersebut mengizinkan jika ada orang yang ingin membantu di sana??

wanie CCM said...

salam..sy seorang pelajar dri UPSI.adakah dibenarkan jika sy ingin mnjlankan satu program brsama2 ank2 yatim di sna..sy sbgai exco kbjikan kolej amat brminat untuk mnjlankan aktiviti di samping turut membantu ank2 yatim di sana.

Salam, boleh saya tau anak2 yatim di sana perempuan atau lelaki atau campur?

Unknown said...

As salam...nak ty rumah anak yatim ni ada x baby lelaki..

Unknown said...

Assalamualaikum...saya berminat menjadi guru tuisyen sains di pusat darul izzah...sy duk Bangi...boleh kontek sy 0169936024/01131582671